? ? در صورتی که دستگاه ارتباطی (لب تاپ، موبایل و تبلت) باشد، نیازی به استفاده از میکروفون و اسپیکر جداگانه نیست.
- در لب تاپ های جدید، ممکن است در برخی مدل ها اتصال میکروفون و هدفون با یک فیش باشد که در اینصورت میتوان از هندزفری گوشی تلفن همراه نیز استفاده کرد.
? در صورتی که دستگاه ارتباطی کامپیوتر رومیزی باشد، لازم است تا اسپیکر و میکروفون در دسترس و فعال باشد.
? در صورتی که میکروفون فعال نبود:
- باید میکروفون تعریف و نصب شده در محیط ویندوز، با میکروفون تعریف و نصب شده در محیط Adobe Connect یکسان باشد، در غیر اینصورت میکروفون بدرستی کار نمیکند و صدایی ندارد.
- بصورت پیشفرض، شرکت کننده دسترسی به میکروفون ندارد و باید توسط مدرس و یا پشتیبان این قابلیت فعال شود.
- جهت تست صدا میکروفون و اسپیکر در برنامه Adobe Connect، از آدرس زیر اقدام کرد:
Meeting \ Audio Setup Wizard